loading...

social Media Tips

Instagram Marketing Hints

بازدید : 454
11 زمان : 1399:2

وقتي كه در مورد شبكه هاي اجتماعي و اهميت آن در توسعه ي كسب و كار، بازاريابي اينترنتي، برندينگ و افزايش در آمد پرداخته مي شود، بسياري از كاربران بر اين باورند كه يك كسب و كار كوچك، نيازي به تبليغات و فعاليت و بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي ندارد. اين باور كاملا اشتباه است چرا كه يك خرده فروشي كوچك هم مي تواند از طريق اين شبكه به افزايش دامنه ي مخاطبين و مشتريان خود كمك كند. ما از طريق يك نظر سنجي توانسته ايم اين موضوع را براي بازاريابان شفاف سازي كنيم و اهميت آن را با اعداد و ارقام به تصوير بكشيم. قبل از خواندن اين مطلب، سعي كنيد يكبار هم كه شده، به طور روزنامه وار مطلبي با عنوان 10 دستورالعمل ويژه در بازاريابي شبكه هاي اجتماعي كليك كنيد!بخوانيد و بعد مطالعه ي اين آمارها و ارقام ( همين مطلب ) براي، شبكه اجتماعي و فعاليت هاي خود به طرح ريزي استراتژي ها بپردازيد.

سوال اول نظر سنجي: آيا يك كسب و كار كوچك، به منظور توسعه برند و افزايش فروش، نياز به شبكه هاي اجتماعي دارد؟

حدود 96 درصد از افرادي كه در نظر سنجي شركت كرده اند، از شبكه هاي اجتماعي در كسب و كار خود استفاده مي كنند. از اين ميان 92 درصد، به طور كاملا موافق و موافق، نظر خود را مثبت اعلام داشته اند. اين شركت كنندگان كه بالغ بر 300 هزار نفر بوده اند، با نظر خود اعلام داشته اند كه وجود استراتژي شبكه هاي اجتماعي براي كسب و كار هاي كوچك هم ضروري است.

بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي

سوال دوم نظر سنجي: كسب و كارهاي كوچك غالبا در كدام شبكه ي اجتماعي فعال تر هستند؟

در آماري كه از بازاريابان شبكه هاي اجتماعي گرفته شد، مشخص شد كه نزديك به 100 درصد بازاريابان استفاده از فيس بوك را در بازاريابي خود ضروري مي دانند. در مرحله ي بعد توييتر، از مهم ترين شبكه هايي است كه از نظر بازاريابي در سال هاي اخير رشد چشم گيري داشته است.

كسب و كار و افزايش در آمد در شبكه هاي اجتماعي

سوال سوم نظر سنجي: آيا شركت هاي B2B هم مثل B2C از يك شبكه اجتماعي براي بازاريابي استفاده مي كنند؟

در اين نظر سنجي به طور جالبي به اين نتيجه دست يافتيم كه غالب بازاريابان B2B اعلام داشته اند كه شبكه ي لينكدين براي آنان بهتر نتيجه داشته است. شركت هاي B2B براي بازاريابي سوشالي خود، در مرحله ي بعد، از فيس بوك و در رتبه ي سوم از توييتر استفاده مي كنند. مهمترين سوالات بازاريابان در مورد لينكدين Linked in كليك كنيد!در بر دارنده ي سوالاتي است كه كسب و كارهاي بزرگ و كوچك در مورد اين شبكه پرسيده اند و متخصصان هم پاسخ گفته اند.

بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي

نتيجه نظر سنجي براي شركت هاي B2C به صورت زير بيان شده است. اولويت اول فيس بوك، اولويت دوم توييتر، و اولويت سوم لينكدين مي باشد.

سوال چهارم نظر سنجي: آيا فعالان شبكه هاي اجتماعي استراتژي خاصي براي كار خود دارند؟

در اين باره جالب است بدانيد كه بسياري از بازارياباني كه در شبكه هاي اجتماعي فعاليت دارند، به نوعي فعاليت آزاد دارند و در اين باره هيچ نوع استراتژي ندارند. اين بازاريابان اگر از فعاليت آگاهانه در اين شبكه ها مطلع بودند، قطعا حاضر بودند مدت زمان زيادي براي طراحي استراتژي خود زمان صرف كنند. 35 درصد از فعالان شبكه هاي اجتماعي بدون استراتژي مشخص و دقيق از آن استفاده مي كنند. ساير آمار ها نيز در چارت زير قابل مشاهده است. 36 درصد از اين كاربران داراي استراتژي دقيق و مدوني هستند. براي بهره مندي از فرصت تلاش آگاهانه در شبكه هاي اجتماعي توصيه مي كنيم مطلب مفيد چرا و چگونه يك تقويم شبكه هاي اجتماعي داشته باشيم؟ را حتما بخوانيد و در كسب و كار خود بكار گيريد.

سوال پنجم نظر سنجي: آيا تلاش كسب و كارهاي كوچك براي داشتن استراتژي و فعاليت در شبكه هاي اجتماعي در سال 2015 مثبت است؟

در جواب هايي كه از افراد، دريافت كرديم، به اين نتيجه رسيديم كه بسياري از بازاريابان قصد دارند امسال را به طور جدي تري به فعاليت در شبكه هاي اجتماعي بپردازند. عموما افرادي كه كمتر از دو سال در سوشال به فعاليت هاي بازاريابي پرداخته اند، نتوانسته اند نتيجه ي قطعي براي موفقيت دريافت كنند.

سوال ششم نظر سنجي: مدت زمان مفيد فعاليت در شبكه هاي اجتماعي براي كسب و كارهاي كوچك چقدر است؟

طبق نظر سنجي كه از فعالان شبكه هاي اجتماعي صورت گرفت، به اين نتيجه رسيديم كه به طور متوسط، هر بازارياب به مدت 6 ساعت در هر هفته، به فعاليت بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي مشغول است. 33 درصد از كاربران هم حدود 1 تا 5 ساعت مشغول به بازاريابي در اين شبكه ها هستند. فراموش نكنيد كه برخي كسب و كارها داراي چند بازارياب در شبكه هاي اجتماعي هستند كه هر كدام حدود 6 ساعت در اين شبكه ها مشغولند.

فعاليت ها در شبكه هاي اجتماعي بر اساس نفر بر ساعت نيز به صورت زير جمع آوري شده است، با اينكه بسياري از بازارايابان شش ساعت در هفته مشغولند اما ميزان مناسب و كافي حدود 20 ساعت در هفته است كه مي توان به صورت روزي 3 ساعت آن را جمع كرد.

سوال هفتم نظر سنجي: اولين مزيت بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي چيست؟

كار كردن در شبكه هاي اجتماعي موجب مي شود كه كاربران بتوانند به راحتي شما را ببينند اما اينكه چقدر شما در اين وادي، در معرض ديد كاربران قرار داريد، به راحتي قابل اندازه گيري نيست. يعني نمي توان مثل متريك هاي ديگري نظير، bounce rate و ... اين نرخ را اندازه گيري كرد اما كماكان، بازاريابان معتقدند كه در معرض ديد كاربران قرار گرفتن، از سودمندترين چيزهايي است كه شبكه هاي اجتماعي براي آنان فراهم كرده است.

در عين حال با توجه به آمارهاي گوگل آناليتيك، همچنين بر اساس ميزان تعامل كاربران با صفحات و پست هاي بازاريابان، مي توان نتيجه گرفت كه شبكه هاي اجتماعي نقش اساسي در توسعه ي بازاريابي اينترنتي در شبكه هاي اجتماعي داشته است.

سوال هشتم نظر سنجي: دومين مزيت بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي چيست؟

اگر به نمودار بالا نگاه كنيد، مي بينيد كه حدود 70 درصد از افرادي كه در نظر سنجي شركت كرده اند معتقدند كه شبكه هاي اجتماعي موجب افزايش ترافيك سايت شان شده است. البته شبيه به هر نوع بازاريابي، بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي هم نياز به فعاليت هاي اوليه دارد تا بتواند به شما سودمندي خود را نشان دهد. يعني اول بايد مدت زمان معقولي به طور مفيد در شبكه ها حضور داشته باشيد تا بتوانيد شاهد افزايش ترافيك سايت باشيد و در معرض ديد كاربران بودن را تجربه كنيد.

سوال نهم نظرسنجي: آيا هزينه هاي بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي معقول است؟

تا قبل از سال 2014 فيس بوك، امكان بازاريابي براي شركت ها را به طور رايگان فراهم كرده بود، بدين صورت توانست با چشم پوشي از درآمد حداقلي از اين بازارياب ها و شركت ها، خود را توسعه دهد. البته بازاريابان هوشمند هم از اين فرصت استفاده كردند و توانستند دامنه ي كاربران خود را توسعه دهند. اما در سال 2014 و در ابتداي بهار اين سال، فيس بوك تصميم گرفت فعاليت هاي شركت هاي خاصي را بر اساس هزينه، طرح ريزي كند. بعد از گذشت يك سال حدود 51 درصد از شركت هايي كه ملزم به پرداخت هزينه به فيس بوك هستند، هنوز هم معتقدند كه هزينه هاي بازاريابي شان بسيار كمتر از چيزي است كه به طور معمول ديگر بازاريابان و رقبا براي بازاريابي هزينه مي كنند.

سوال دهم نظر سنجي: تاثير شبكه هاي اجتماعي در افزايش فروش چگونه بوده است؟

هدف از تمام فعاليت هاي بازاريابي نهايتا اين است كه شما بتوانيد به فروش بيشتري برسيد. چالش هايي كه در بازاريابي از طريق شبكه هاي اجتماعي وجود دارد بسيار گسترده تر از چالش هاي ديگر كانال هاي بازاريابي نظير، تبليغات كليكي و ... است. بيش از نيمي از كساني كه حداقل دوسال از شبكه هاي اجتماعي استفاده كرده اند، مدعي اين هستند كه توانسته اند فروش بيشتري داشته باشند. 70 درصد از كساني كه به مدت 5 سال از شبكه هاي اجتماعي استفاده كرده اند، مدعي هستند كه فروش عالي داشته اند.

سوال يازدهم نظر سنجي: كدام شبكه هاي اجتماعي حجم بيشتري از تبليغات را از آن خود كرده اند؟

با توجه به اينكه شبكه هاي اجتماعي پتانسيل زيادي براي جذب كاربر دارند، از اين رو، محل مناسبي براي تبليغات هستند. در اين نظر سنجي از افراد در مورد ميزان تبليغات در شبكه هاي اجتماعي پرسيده شد، و مشخص شد كه فيس بوك در صدر حجم تبليغات قرار دارد. در مرتبه دوم، گوگل پلاس است كه به ميزان نصف حجم فيس بوك، مجري تبليغات بازاريابان است. پيش بيني مي شود پينترست هم در سال 2016 رشد خوبي داشته باشد. اما لينكدين با تفاوت 1+ درصد نسبت به توييتر، تقريبا همرده با توييتر در تبليغات است. روش هاي تبليغ در فيس بوك + 11 مدل پرداخت هزينه آن كليك كنيد!مي تواند شما را با فرصت هاي تبليغ در فيس بوك آشنا كند.اهميت پينترست در تجارت الكترونيكي روز به روز بيشتر مي شود بنابراين طبق همين آمار، مي بايست متناسب در اين شبكه فعاليت هايي داشته باشيد.قبل از طرح ريزي براي فعاليت در شبكه اجتماعي پينترست از خود بپرسيد : شبكه اجتماعي پينترست pinterest مناسب چه كسب و كارهايي است؟ و با مطالعه اين مطلب، در صورتي كه كسب و كار خود را با آن متناسب مي دانيد، نسبت به طرح ريزي استراتژي ها اقدام كنيد.

سوال دوازدهم نظر سنجي: نوع محتواي موجود در شبكه هاي اجتماعي

براي يك كسب و كار كوچك ضروري ترين كار اين است كه تشخيص دهد، چه كانال هايي، براي افزايش بازديد و در آمد وي وجود دارد، و بايد اين كانال ها را بهينه كند. از اين رو هر كسب و كار، با توجه به ويژگي هاي خاص خود مي بايست محتوايي را كه نرخ تبديل بيشتري ايجاد مي كند تشخيص دهد. در اين نظر سنجي به عنوان آخرين سوال در مورد محتواي موثر در تبديل بازديد كنندگان به مشتري مطرح شد كه نتيجه آن به صورت زير مشاهده مي كنيد:

با توجه به اينكه، فهم محتواي تصويري و فيلم ها، بهتر و سريع تر رخ مي دهد، مي توان گفت كه با سرمايه گذاري بيشتر بازاريابان، مي توانند سود بيشتري را از اين طريق عايد خود كنند. خريداران هم اين روزها قبل از خريد به جستجوي مطالب و محتوا پيرامون محصولات مي پردازند، در نتيجه اگر محتوا به خوبي بهينه شده باشد، مي تواند فرصت هاي بيشتري براي خريد ايجاد كند. به عنوان مثال ميزان محتوايي كه بعد از جستجو، در تصميم گيري قبل از خريد مشتري ها موثر بوده اند به صورت زير در آمار گيري شده اند.

حالا با توجه به مطالبي كه در بالا ذكر شد، شما بايد به اين اعتقاد رسيده باشيد كه فعاليت در شبكه هاي اجتماعي، يك فعاليت ثمر بخش است، اگر بر اساس استراتژي ها و قوانين موجود صورت بگيرد.

منبع: اينجا

وقتي كه در مورد شبكه هاي اجتماعي و اهميت آن در توسعه ي كسب و كار، بازاريابي اينترنتي، برندينگ و افزايش در آمد پرداخته مي شود، بسياري از كاربران بر اين باورند كه يك كسب و كار كوچك، نيازي به تبليغات و فعاليت و بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي ندارد. اين باور كاملا اشتباه است چرا كه يك خرده فروشي كوچك هم مي تواند از طريق اين شبكه به افزايش دامنه ي مخاطبين و مشتريان خود كمك كند. ما از طريق يك نظر سنجي توانسته ايم اين موضوع را براي بازاريابان شفاف سازي كنيم و اهميت آن را با اعداد و ارقام به تصوير بكشيم. قبل از خواندن اين مطلب، سعي كنيد يكبار هم كه شده، به طور روزنامه وار مطلبي با عنوان 10 دستورالعمل ويژه در بازاريابي شبكه هاي اجتماعي كليك كنيد!بخوانيد و بعد مطالعه ي اين آمارها و ارقام ( همين مطلب ) براي، شبكه اجتماعي و فعاليت هاي خود به طرح ريزي استراتژي ها بپردازيد.

سوال اول نظر سنجي: آيا يك كسب و كار كوچك، به منظور توسعه برند و افزايش فروش، نياز به شبكه هاي اجتماعي دارد؟

حدود 96 درصد از افرادي كه در نظر سنجي شركت كرده اند، از شبكه هاي اجتماعي در كسب و كار خود استفاده مي كنند. از اين ميان 92 درصد، به طور كاملا موافق و موافق، نظر خود را مثبت اعلام داشته اند. اين شركت كنندگان كه بالغ بر 300 هزار نفر بوده اند، با نظر خود اعلام داشته اند كه وجود استراتژي شبكه هاي اجتماعي براي كسب و كار هاي كوچك هم ضروري است.

بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي

سوال دوم نظر سنجي: كسب و كارهاي كوچك غالبا در كدام شبكه ي اجتماعي فعال تر هستند؟

در آماري كه از بازاريابان شبكه هاي اجتماعي گرفته شد، مشخص شد كه نزديك به 100 درصد بازاريابان استفاده از فيس بوك را در بازاريابي خود ضروري مي دانند. در مرحله ي بعد توييتر، از مهم ترين شبكه هايي است كه از نظر بازاريابي در سال هاي اخير رشد چشم گيري داشته است.

كسب و كار و افزايش در آمد در شبكه هاي اجتماعي

سوال سوم نظر سنجي: آيا شركت هاي B2B هم مثل B2C از يك شبكه اجتماعي براي بازاريابي استفاده مي كنند؟

در اين نظر سنجي به طور جالبي به اين نتيجه دست يافتيم كه غالب بازاريابان B2B اعلام داشته اند كه شبكه ي لينكدين براي آنان بهتر نتيجه داشته است. شركت هاي B2B براي بازاريابي سوشالي خود، در مرحله ي بعد، از فيس بوك و در رتبه ي سوم از توييتر استفاده مي كنند. مهمترين سوالات بازاريابان در مورد لينكدين Linked in كليك كنيد!در بر دارنده ي سوالاتي است كه كسب و كارهاي بزرگ و كوچك در مورد اين شبكه پرسيده اند و متخصصان هم پاسخ گفته اند.

بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي

نتيجه نظر سنجي براي شركت هاي B2C به صورت زير بيان شده است. اولويت اول فيس بوك، اولويت دوم توييتر، و اولويت سوم لينكدين مي باشد.

سوال چهارم نظر سنجي: آيا فعالان شبكه هاي اجتماعي استراتژي خاصي براي كار خود دارند؟

در اين باره جالب است بدانيد كه بسياري از بازارياباني كه در شبكه هاي اجتماعي فعاليت دارند، به نوعي فعاليت آزاد دارند و در اين باره هيچ نوع استراتژي ندارند. اين بازاريابان اگر از فعاليت آگاهانه در اين شبكه ها مطلع بودند، قطعا حاضر بودند مدت زمان زيادي براي طراحي استراتژي خود زمان صرف كنند. 35 درصد از فعالان شبكه هاي اجتماعي بدون استراتژي مشخص و دقيق از آن استفاده مي كنند. ساير آمار ها نيز در چارت زير قابل مشاهده است. 36 درصد از اين كاربران داراي استراتژي دقيق و مدوني هستند. براي بهره مندي از فرصت تلاش آگاهانه در شبكه هاي اجتماعي توصيه مي كنيم مطلب مفيد چرا و چگونه يك تقويم شبكه هاي اجتماعي داشته باشيم؟ را حتما بخوانيد و در كسب و كار خود بكار گيريد.

سوال پنجم نظر سنجي: آيا تلاش كسب و كارهاي كوچك براي داشتن استراتژي و فعاليت در شبكه هاي اجتماعي در سال 2015 مثبت است؟

در جواب هايي كه از افراد، دريافت كرديم، به اين نتيجه رسيديم كه بسياري از بازاريابان قصد دارند امسال را به طور جدي تري به فعاليت در شبكه هاي اجتماعي بپردازند. عموما افرادي كه كمتر از دو سال در سوشال به فعاليت هاي بازاريابي پرداخته اند، نتوانسته اند نتيجه ي قطعي براي موفقيت دريافت كنند.

سوال ششم نظر سنجي: مدت زمان مفيد فعاليت در شبكه هاي اجتماعي براي كسب و كارهاي كوچك چقدر است؟

طبق نظر سنجي كه از فعالان شبكه هاي اجتماعي صورت گرفت، به اين نتيجه رسيديم كه به طور متوسط، هر بازارياب به مدت 6 ساعت در هر هفته، به فعاليت بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي مشغول است. 33 درصد از كاربران هم حدود 1 تا 5 ساعت مشغول به بازاريابي در اين شبكه ها هستند. فراموش نكنيد كه برخي كسب و كارها داراي چند بازارياب در شبكه هاي اجتماعي هستند كه هر كدام حدود 6 ساعت در اين شبكه ها مشغولند.

فعاليت ها در شبكه هاي اجتماعي بر اساس نفر بر ساعت نيز به صورت زير جمع آوري شده است، با اينكه بسياري از بازارايابان شش ساعت در هفته مشغولند اما ميزان مناسب و كافي حدود 20 ساعت در هفته است كه مي توان به صورت روزي 3 ساعت آن را جمع كرد.

سوال هفتم نظر سنجي: اولين مزيت بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي چيست؟

كار كردن در شبكه هاي اجتماعي موجب مي شود كه كاربران بتوانند به راحتي شما را ببينند اما اينكه چقدر شما در اين وادي، در معرض ديد كاربران قرار داريد، به راحتي قابل اندازه گيري نيست. يعني نمي توان مثل متريك هاي ديگري نظير، bounce rate و ... اين نرخ را اندازه گيري كرد اما كماكان، بازاريابان معتقدند كه در معرض ديد كاربران قرار گرفتن، از سودمندترين چيزهايي است كه شبكه هاي اجتماعي براي آنان فراهم كرده است.

در عين حال با توجه به آمارهاي گوگل آناليتيك، همچنين بر اساس ميزان تعامل كاربران با صفحات و پست هاي بازاريابان، مي توان نتيجه گرفت كه شبكه هاي اجتماعي نقش اساسي در توسعه ي بازاريابي اينترنتي در شبكه هاي اجتماعي داشته است.

سوال هشتم نظر سنجي: دومين مزيت بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي چيست؟

اگر به نمودار بالا نگاه كنيد، مي بينيد كه حدود 70 درصد از افرادي كه در نظر سنجي شركت كرده اند معتقدند كه شبكه هاي اجتماعي موجب افزايش ترافيك سايت شان شده است. البته شبيه به هر نوع بازاريابي، بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي هم نياز به فعاليت هاي اوليه دارد تا بتواند به شما سودمندي خود را نشان دهد. يعني اول بايد مدت زمان معقولي به طور مفيد در شبكه ها حضور داشته باشيد تا بتوانيد شاهد افزايش ترافيك سايت باشيد و در معرض ديد كاربران بودن را تجربه كنيد.

سوال نهم نظرسنجي: آيا هزينه هاي بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي معقول است؟

تا قبل از سال 2014 فيس بوك، امكان بازاريابي براي شركت ها را به طور رايگان فراهم كرده بود، بدين صورت توانست با چشم پوشي از درآمد حداقلي از اين بازارياب ها و شركت ها، خود را توسعه دهد. البته بازاريابان هوشمند هم از اين فرصت استفاده كردند و توانستند دامنه ي كاربران خود را توسعه دهند. اما در سال 2014 و در ابتداي بهار اين سال، فيس بوك تصميم گرفت فعاليت هاي شركت هاي خاصي را بر اساس هزينه، طرح ريزي كند. بعد از گذشت يك سال حدود 51 درصد از شركت هايي كه ملزم به پرداخت هزينه به فيس بوك هستند، هنوز هم معتقدند كه هزينه هاي بازاريابي شان بسيار كمتر از چيزي است كه به طور معمول ديگر بازاريابان و رقبا براي بازاريابي هزينه مي كنند.

سوال دهم نظر سنجي: تاثير شبكه هاي اجتماعي در افزايش فروش چگونه بوده است؟

هدف از تمام فعاليت هاي بازاريابي نهايتا اين است كه شما بتوانيد به فروش بيشتري برسيد. چالش هايي كه در بازاريابي از طريق شبكه هاي اجتماعي وجود دارد بسيار گسترده تر از چالش هاي ديگر كانال هاي بازاريابي نظير، تبليغات كليكي و ... است. بيش از نيمي از كساني كه حداقل دوسال از شبكه هاي اجتماعي استفاده كرده اند، مدعي اين هستند كه توانسته اند فروش بيشتري داشته باشند. 70 درصد از كساني كه به مدت 5 سال از شبكه هاي اجتماعي استفاده كرده اند، مدعي هستند كه فروش عالي داشته اند.

سوال يازدهم نظر سنجي: كدام شبكه هاي اجتماعي حجم بيشتري از تبليغات را از آن خود كرده اند؟

با توجه به اينكه شبكه هاي اجتماعي پتانسيل زيادي براي جذب كاربر دارند، از اين رو، محل مناسبي براي تبليغات هستند. در اين نظر سنجي از افراد در مورد ميزان تبليغات در شبكه هاي اجتماعي پرسيده شد، و مشخص شد كه فيس بوك در صدر حجم تبليغات قرار دارد. در مرتبه دوم، گوگل پلاس است كه به ميزان نصف حجم فيس بوك، مجري تبليغات بازاريابان است. پيش بيني مي شود پينترست هم در سال 2016 رشد خوبي داشته باشد. اما لينكدين با تفاوت 1+ درصد نسبت به توييتر، تقريبا همرده با توييتر در تبليغات است. روش هاي تبليغ در فيس بوك + 11 مدل پرداخت هزينه آن كليك كنيد!مي تواند شما را با فرصت هاي تبليغ در فيس بوك آشنا كند.اهميت پينترست در تجارت الكترونيكي روز به روز بيشتر مي شود بنابراين طبق همين آمار، مي بايست متناسب در اين شبكه فعاليت هايي داشته باشيد.قبل از طرح ريزي براي فعاليت در شبكه اجتماعي پينترست از خود بپرسيد : شبكه اجتماعي پينترست pinterest مناسب چه كسب و كارهايي است؟ و با مطالعه اين مطلب، در صورتي كه كسب و كار خود را با آن متناسب مي دانيد، نسبت به طرح ريزي استراتژي ها اقدام كنيد.

سوال دوازدهم نظر سنجي: نوع محتواي موجود در شبكه هاي اجتماعي

براي يك كسب و كار كوچك ضروري ترين كار اين است كه تشخيص دهد، چه كانال هايي، براي افزايش بازديد و در آمد وي وجود دارد، و بايد اين كانال ها را بهينه كند. از اين رو هر كسب و كار، با توجه به ويژگي هاي خاص خود مي بايست محتوايي را كه نرخ تبديل بيشتري ايجاد مي كند تشخيص دهد. در اين نظر سنجي به عنوان آخرين سوال در مورد محتواي موثر در تبديل بازديد كنندگان به مشتري مطرح شد كه نتيجه آن به صورت زير مشاهده مي كنيد:

با توجه به اينكه، فهم محتواي تصويري و فيلم ها، بهتر و سريع تر رخ مي دهد، مي توان گفت كه با سرمايه گذاري بيشتر بازاريابان، مي توانند سود بيشتري را از اين طريق عايد خود كنند. خريداران هم اين روزها قبل از خريد به جستجوي مطالب و محتوا پيرامون محصولات مي پردازند، در نتيجه اگر محتوا به خوبي بهينه شده باشد، مي تواند فرصت هاي بيشتري براي خريد ايجاد كند. به عنوان مثال ميزان محتوايي كه بعد از جستجو، در تصميم گيري قبل از خريد مشتري ها موثر بوده اند به صورت زير در آمار گيري شده اند.

حالا با توجه به مطالبي كه در بالا ذكر شد، شما بايد به اين اعتقاد رسيده باشيد كه فعاليت در شبكه هاي اجتماعي، يك فعاليت ثمر بخش است، اگر بر اساس استراتژي ها و قوانين موجود صورت بگيرد.

منبع: اينجا

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 400
  • بازدید کلی : 12002
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی